Followers

KETENANGAN DAN KEBAHAGIAAN ADALAH HEMBUSAN DARI LANGIT...DITURUNKAN KE LUBUK HATI ORANG BERIMAN...MEREKA TETAP BERHATI TEGUH DIKALA ORANG LAIN DALAM KEGONCANGAN..

Tuesday 13 December 2011

MELAYAN KARENAH ANAK-ANAK

kadang2 karenah anak-anak menguji tahap kesabaran kita kan.Ye la,mane tak peningnya melayan karenah 3 orang anak macam aku ni.Bila dah hilang kesabaran,naik jugakla tangan ni..Aku ni bukannya jenis yang sabar..Tapi takdela teruk sangat,sekadar mengajar diorang.

sememangnya telah Allah S.W.T katakan bahawa anak-anak adalah ujian bagi umatNya.Sejauh mana kita boleh bersabar dengan tingkah laku diorang.Allah menguji kita dengan perangai anak kerana kasih sayang Allah kepada kita.Allah susahkan sikit kita di dunia supaya kita di akhirat nanti tidak susah dengan azab api neraka.Bila aku renung kata-kata ni barula aku sedar yang ni semua ujian untuk aku.Aku kena lebih banyak bersabar.

Walaupun diuji dengan perangai anak,kita jangan sama sekali memaki anak dengan kata-kata yang kesat kerana semua itu adalah doa buat anak-anak.


No comments:

Post a Comment