Followers

KETENANGAN DAN KEBAHAGIAAN ADALAH HEMBUSAN DARI LANGIT...DITURUNKAN KE LUBUK HATI ORANG BERIMAN...MEREKA TETAP BERHATI TEGUH DIKALA ORANG LAIN DALAM KEGONCANGAN..

Tuesday, 17 January 2012

34 week

Kandungan aku dah masuk 34 minggu..semalam gi check up kat klinik..so far kandungan aku sihat walafiat..tinggal sebulan je lagi baby ni nak kuar..semua persiapan dah dibuat..maklumla,ni dah kali keempat aku akan melahirkan anak..InsyaAllah..Harap2 semuanya ok.Hari tu gi scan kat KPMC,doktor cakap baby ni perempuan..he..he...sukanya dapat sorang lagi gurl..sian Iqbal takde geng..nampaknya tak boleh stop lagi la..Mungkin tambah lagi sorang ank laki 4 tahun lagi.

Sunday, 1 January 2012

HAPPY NEW YEAR..



Diam tak diam dah msuk tahun 2012 dah kan..cepatnya masa berlalu.Tahun ni umur aku dah 29 tahun.Azam aku tahun ni ialah ingin menjadi umi yang lebih penyabar dalam melayan anak2..tahun ni akan tambah sorang lagi..camnela keadaannya nanti...dengan 3 orang ni pun dah pening kepala..selain tu,nak menambah simpanan...yela,banyak jgkla dah kuar tabungan tahun lepas..Tapi tkpela,duit boleh  dicari..

Tahun ni azamnya nak berpantang sendiri sebab tak nak menyusahkan orang,tp tak taula boleh ke tak..nak jaga baby tu dah tau cuma larat ke tak nak melayan 3 orang anak lagi tu..Aku ni takde adik beradik perempuan nak mintak tolong..Mak pun dah lama takde..sedih rasa..

Azam aku tahun ni jugak ialah nak pakai implan...he..he..kurang2 3 tahun nak stop dulu mengandung..Rasanya cukupla 4 orang ank..Sebelum ni aku rancang sendiri je,tu yang terbabas..Tapi aku redha  dengan ketentuanNya..ni la rezeki kata orang..

Wednesday, 28 December 2011

JAMUAN HARI JADI

kek birthday dr secret recipy

ikan sambal

ayam berempah
Baru2 ni unit aku mengadakan jamuan hari jadi untuk staf yang lahir pada bulan 11 dan 12.Menunya ialah nasi putih dengan lauk gulai ikan masin,ayam berempah,ikan sambal dan ulam-ulaman..umpph..best..disamping itu ada juga penyampain hadiah untuk pertandingan congkak,karom dan dart..

abg anas,juara dart

abg anas & abg din juara karom



nana, juara congkak

Tidak ketinggalan juga penyampaian anugerah pekerja cemerlang kepada Abas


tahniah abas..




Ni pulak Zie sedang berucap..dia telah ditukarkan ke unit Kewangan...





Setelah  semuanya selesai..tibala masa untuk potong kek dan menjamu selera...












Tuesday, 13 December 2011

MELAYAN KARENAH ANAK-ANAK

kadang2 karenah anak-anak menguji tahap kesabaran kita kan.Ye la,mane tak peningnya melayan karenah 3 orang anak macam aku ni.Bila dah hilang kesabaran,naik jugakla tangan ni..Aku ni bukannya jenis yang sabar..Tapi takdela teruk sangat,sekadar mengajar diorang.

sememangnya telah Allah S.W.T katakan bahawa anak-anak adalah ujian bagi umatNya.Sejauh mana kita boleh bersabar dengan tingkah laku diorang.Allah menguji kita dengan perangai anak kerana kasih sayang Allah kepada kita.Allah susahkan sikit kita di dunia supaya kita di akhirat nanti tidak susah dengan azab api neraka.Bila aku renung kata-kata ni barula aku sedar yang ni semua ujian untuk aku.Aku kena lebih banyak bersabar.

Walaupun diuji dengan perangai anak,kita jangan sama sekali memaki anak dengan kata-kata yang kesat kerana semua itu adalah doa buat anak-anak.


Thursday, 8 December 2011

UMAIRAH 3 TAHUN..

    Selamat Hari lahir yg ke3 umairah..semoga panjang umur dan menjadi anak yg solehah..Hari ni anak kedua aku, umairah dah masuk 3 tahun..sekejap je dah besar.Tapi dia ni masih pakai pampers lagi..hu..hu..jenuh nak ajar tak pakai pampers.Dia ni degil sikit,susah nak dengar cakap.Dah pandai bergaya skrg ni, nak make up la,nak pakai baju cantik2..Tapi dia ni la penghibur dalam keluarga aku.Kalo takde dia, sunyi je rumah..
     
     Tahun depan dah boleh daftar masuk taska sebab dia dah nak belajar..Tapi taska kemas dan taska islam dah penuh.Nak hantar yang swasta mahal la..Kalo duk kg senang skit,banyak pilihan.So,senang2 aku ajar kt rumah je la..semoga umairah akan menjadi anak yang pandai bila besar nanti..umi selalu doakan agar Allah sentiasa memberikan kesihatan yang baik kepada umairah..



WARDINA....

    Hari ni  Syarikat Takaful Ikhlas ada program kat ofis aku,pastu diorang jemput Wardina menjadi tetamu jemputan.Dia bawala skali suami dan anak2 dia.Ada kawan ofis aku tu tolong jaga ank2 dia sekejap.So diorang lepakla kt unit aku sementara tunggu Wardina habis program.
ni anak wardina

shima n wardina


nurul n wardina
    Lepas habis program,Wardina datangla kat unit aku untuk ambik anak2 dia.Cantik sangat dia...sempatla bergambar dengan dia..

Wednesday, 7 December 2011

KANDUNGAN 7 BULAN

   Salam semua..kandungan aku dah masuk 7 bulan.tinggal 2 bulan je lagi nak kuar baby ni..Tarikh jangka bersalin pada 27.2.2012..cepatnya masa berlalu.Skrang penat skit..k.mek dah balik kg,so aku hantar ank2 kt rumah pengasuh.Banyak kerja la skit skrang.Dahla dalam keadaan mengandung.Nak hantar najwa lagi.memang penat sangat..Bila mengandung yang keempat ni malas nak g check up,selalu terlepas dari tarikh temujanji.Tapi nasib baik takde ape masalah.Skrng ni dah kena prepare semua barang2 baby...manela tau kot bersalin awal kan.Takut plak dah dekat nak bersalin ni.Walaupun aku dah 3 kali bersalin,perasaan takut tu masih ada.Mudah mudahan Allah permudahkan aku bersalin seperti yang lepas2...Amin...
             
         Kandungan ni aku tak scan lagi.Tak tau la lelaki ke perempuan..Tapi aku tak kisahla,asalkan anak aku ni sihat dan sempurna sifat.

   Anak yang ke4 ni aku nak bersalin dan berpantang kt putrajaya je..Tak tau la camne,dengan nak jaga baby lg,ank yang 3 org lagi tu...Tiga orang dah bersalin kat terengganu,yang ni biarla jadi ank putrajaya  pulak..he..he..Anak pertama je sempat berpantang dengan arwah mak.Masa tu pun arwah mak dah sakit,jadi semua aku buat sendiri.Anak kedua dan ketiga pulak kt kg jugak,tp berpantang rumah kakak ipar.Kali ni aku tak nak dah  menyusahkan dia sekeluarga.Biarla aku urus sendiri dengan suami aku kat sini.